Svn Kantoor Lisette Bureau Computer Telefoon Bellen Rechts 665X436

Contact

Man Laptop Bank 2 318X424

Waar kunnen we je mee helpen?

Hoe vraag ik een lening aan?

Eerst vraag je een toewijzing voor de lening aan bij je gemeente, provincie of corporatie. Een toewijzing is een brief. Met deze toewijzingsbrief kun je daarna bij ons een lening aanvragen. Voer je gegevens in op svn.nl/leningzoeker. SVn beoordeelt vervolgens of de lening op basis van een financiële beoordeling aan je wordt verstrekt.

Wanneer krijg ik reactie van SVn op mijn aanvraag?

Je krijgt reactie op je aanvraag nadat wij deze beoordeeld hebben. De doorlooptijd kun je versnellen door de documenten zo snel mogelijk aan te leveren via de MijnSVn-omgeving. We doen ons uiterste best om jouw aanvraag zo snel mogelijk te behandelen. Als je een lening hebt aangevraagd kun je ook online op MijnSVn de status van je aanvraag volgen.

Hoe werkt de Starterslening?

De Starterslening bestaat uit twee delen:

- Een leningdeel dat annuïtair wordt afgelost: de Starterslening
- Een leningdeel dat oploopt: de Combinatielening.
 
Voor beide delen zijn er de eerste drie jaar geen maandlasten. En je betaalt de eerste drie jaar geen rente. De aflossing van de Starterslening komt de eerste drie jaar uit de Combinatielening. De Combinatielening loopt daardoor de eerste drie jaar altijd op. Na deze periode van drie jaar ga je rente en aflossing betalen. Op het moment dat je volledige rente en/of aflossing betaalt, los je op zowel de Starterslening als de Combinatielening af.

Is de rente van mijn lening fiscaal aftrekbaar?

De rente van de lening is mogelijk fiscaal aftrekbaar. Wij raden je aan om hiervoor contact op te nemen met de Belastingdienst. Zij kunnen je vertellen of dit voor jou het geval is.

Wat moet ik aanleveren voor een hertoets?

De hertoets wordt berekend op basis van de huidige situatie van jou en je eventuele partner. Dit betekent dat er gekeken wordt naar de huidige inkomsten en lasten. Voor de hertoets moet je gegevens over je inkomen, eerste hypotheek en indien van toepassing jouw erfpachtovereenkomst of overeenkomst van je DUO-lening aanleveren.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Direct regelen

Wil je je lening aflossen, een declaratie indienen, je gegevens wijzigen of een hertoets aanvragen? Je regelt het direct zelf online.
Svn Kantoor Lent 566X709

Contact- en wijzigingsformulier

Jouw gegevens

Laat dit veld leeg als je geen leningnummer hebt.

We hebben je geboortedatum nodig ter controle

Opmerkingen
Bericht

Als de incasso van een rekening wordt afgeschreven die niet op de naam staat van de schuldenaar, dan moet dit schriftelijk worden gemeld. Je stuurt per post het verzoek, een kopie van een bankafschrift van de betreffende rekening en een kopie van het legitimatiebewijs van de rekeninghouder.

Svn Kantoor Savannah Laptop 424X318

Adres & Route

Post verwerken wij graag digitaal, zo kunnen wij je het snelst helpen. Je kunt mailen naar info@svn.nl.

Postadres
Postbus 40
3800 AA Amersfoort

Bezoekadres
Netwerklaan 321
3821 AC Amersfoort

Navigatie instellen op Lichtpenweg 6.

Bankgegevens
KvK: 41.04.26.10
IBAN: NL32 RABO 0265866294

Overheden & samenwerkingspartners

Wil je contact met ons opnemen namens een gemeente, provincie of ben je een (potentiële) samenwerkingspartner van SVn? Hieronder vind je de contactgegevens van onze relatiemanagers.

Voor VvE's

Heb je een vraag of opmerking als VvE? Neem dan contact op met onze accountmanager VvE.

Samenwerkingspartners

Wil je contact met ons opnemen en ben je een (potentiële) samenwerkingspartner van SVn? Hieronder vind je de contactgegevens van onze fondsmanagers.

Pers

Journalisten en andere personen die werkzaam zijn in de media kunnen contact opnemen met de communicatieafdeling van SVn: communicatie@svn.nl.

Klachten

SVn vindt het belangrijk dat je tevreden bent. We doen daarom ons best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent en een klacht wilt indienen.

Hoe dien je een klacht in?
Bel ons eerst als je een klacht hebt. Dan kunnen we proberen om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. We zijn bereikbaar op 088 253 94 00 (ma-vr: 10.00 - 16.00 uur).

Kom je er telefonisch niet uit? Vul dan het digitale klachtenformulier hieronder in.

Je klacht per post versturen?

Stuur je liever een brief? Dat kan naar SVn, t.a.v. afdeling klachten, postbus 40, 3800 AA Amersfoort. Stuur in ieder geval:

  • Je volledige naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
  • De omschrijving van je klacht (vermeld ook over welke lening het gaat of dat het een klacht is over de website van SVn of een ander onderwerp)
  • Dossiernummer (indien van toepassing)
  • Eventueel aanvullende documenten die van belang zijn
Wat gebeurt er met je klacht?

SVn behandelt je klacht binnen 10 werkdagen, gerekend vanaf de dag dat je klacht bij ons binnenkomt. Je ontvangt binnen die 10 werkdagen een schriftelijke reactie van ons. We bellen je tijdens die dagen ook nog om de klacht telefonisch te bespreken. Soms kunnen we je klacht niet binnen 10 werkdagen behandelen. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen bericht van ons over de termijn.

Niet tevreden over de afhandeling van je klacht door SVn?

Als je niet tevreden bent over hoe SVn met je klacht is omgegaan kun je binnen drie maanden contact opnemen met Kifid, waarbij SVn is aangesloten. Kifid is het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Op kifid.nl lees je meer over hoe je daar je klacht kunt indienen. Kifid doet een bindende uitspraak. Het aansluitnummer van SVn bij Kifid is 300.009360.

Als je Kifid niet wilt inschakelen, kun je de klacht ook voorleggen aan een bevoegde rechter.

Kifid neemt geen klachten in behandeling over de afwijzing van je leningaanvraag. Je kunt geen klachten indienen over het krediet- en acceptatiebeleid van SVn of over het toewijzingsproces van je gemeente of provincie. Voor klachten over toewijzingen kun je de bezwaar/beroepsprocedure van je gemeente of provincie raadplegen.