Savannah Levie
Medewerker Relatiemanagement
Op 1 januari 2025 wijzigt de wet- en regelgeving voor hypothecaire leningen. Wil je een offerte op de normen van 2024? Dan is het van belang dat je je aanvraag vóór 1 december compleet (inclusief te beoordelen stukken) bij ons hebt aangeleverd. Maak je je aanvraag na 1 december compleet? Dan kunnen wij niet garanderen dat wij je aanvraag nog in 2024 kunnen beoordelen. De datum waarop wij onze offerte uitbrengen is in alle gevallen bepalend voor welke normen van toepassing zijn. Wij verlenen geen voorrang aan de behandeling van een aanvraag.
We staan voor je klaar
Wil je iets vragen of een wijziging doorgeven? Heb je een opmerking of een klacht? Hieronder vind je onze contactgegevens.
Eerst vraag je een toewijzing voor de lening aan bij je gemeente, provincie of corporatie. Een toewijzing is een brief. Met deze toewijzingsbrief kun je daarna bij ons een lening aanvragen. Voer je gegevens in op svn.nl/leningzoeker. SVn beoordeelt vervolgens of de lening op basis van een financiële beoordeling aan je wordt verstrekt.
Je krijgt reactie op je aanvraag nadat wij deze beoordeeld hebben. De doorlooptijd kun je versnellen door de documenten zo snel mogelijk aan te leveren via de MijnSVn-omgeving. We doen ons uiterste best om jouw aanvraag zo snel mogelijk te behandelen. Als je een lening hebt aangevraagd kun je ook online op MijnSVn de status van je aanvraag volgen.
De Starterslening bestaat uit twee delen:
- Een leningdeel dat annuïtair wordt afgelost: de Starterslening
- Een leningdeel dat oploopt: de Combinatielening.
Voor beide delen zijn er de eerste drie jaar geen maandlasten. En je betaalt de eerste drie jaar geen rente. De aflossing van de Starterslening komt de eerste drie jaar uit de Combinatielening. De Combinatielening loopt daardoor de eerste drie jaar altijd op. Na deze periode van drie jaar ga je rente en aflossing betalen. Op het moment dat je volledige rente en/of aflossing betaalt, los je op zowel de Starterslening als de Combinatielening af.
De rente van de lening is mogelijk fiscaal aftrekbaar. Wij raden je aan om hiervoor contact op te nemen met de Belastingdienst. Zij kunnen je vertellen of dit voor jou het geval is.
De hertoets wordt berekend op basis van de huidige situatie van jou en je eventuele partner. Dit betekent dat er gekeken wordt naar de huidige inkomsten en lasten. Voor de hertoets moet je gegevens over je inkomen, eerste hypotheek en indien van toepassing jouw erfpachtovereenkomst of overeenkomst van je DUO-lening aanleveren.
Heb je een vraag, opmerking of klacht? We helpen je graag verder.
Medewerker Relatiemanagement
Medewerker Relatiemanagement
Medewerker Relatiemanagement
Relatiemanager Overijssel, Gelderland en Zeeland
Relatiemanager Noord-Holland, Utrecht en Flevoland
Relatiemanager Drenthe, Friesland, Groningen en Zuid-Holland (a.i.)
Relatiemanager Noord-Brabant en Limburg
Accountmanager VvE
Fondsmanager
Fondsmanager
Fondsmanager
Journalisten en andere personen die werkzaam zijn in de media kunnen contact opnemen met de communicatieafdeling van SVn: communicatie@svn.nl.
SVn vindt het belangrijk dat je tevreden bent. We doen daarom ons best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent en een klacht wilt indienen.
Hoe dien je een klacht in?
Bel ons eerst als je een klacht hebt. Dan kunnen we proberen om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. We zijn bereikbaar op 088 253 94 00 (ma-vr: 10.00 - 16.00 uur).
Kom je er telefonisch niet uit? Vul dan het digitale klachtenformulier hieronder in.
Stuur je liever een brief? Dat kan naar SVn, t.a.v. afdeling klachten, postbus 40, 3800 AA Amersfoort. Stuur in ieder geval:
SVn behandelt je klacht binnen 10 werkdagen, gerekend vanaf de dag dat je klacht bij ons binnenkomt. Je ontvangt binnen die 10 werkdagen een schriftelijke reactie van ons. We bellen je tijdens die dagen ook nog om de klacht telefonisch te bespreken. Soms kunnen we je klacht niet binnen 10 werkdagen behandelen. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen bericht van ons over de termijn.
Als je niet tevreden bent over hoe SVn met je klacht is omgegaan kun je binnen drie maanden contact opnemen met Kifid, waarbij SVn is aangesloten. Kifid is het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Op kifid.nl lees je meer over hoe je daar je klacht kunt indienen. Kifid doet een bindende uitspraak. Het aansluitnummer van SVn bij Kifid is 300.009360.
Als je Kifid niet wilt inschakelen, kun je de klacht ook voorleggen aan een bevoegde rechter.
Kifid neemt geen klachten in behandeling over de afwijzing van je leningaanvraag. Je kunt geen klachten indienen over het krediet- en acceptatiebeleid van SVn of over het toewijzingsproces van je gemeente of provincie. Voor klachten over toewijzingen kun je de bezwaar/beroepsprocedure van je gemeente of provincie raadplegen.