Zo ziet een werkdag eruit van medewerker beheer Dimphy
Van klantcontact tot uitbetalen van declaraties
7.32 uur
Dimphy: “Het is nog vroeg als ik het kantoor van SVn in Amersfoort binnenstap. Op onze afdeling kun je je werkdag starten tussen 7.00 en 9.30 uur. Ik begin graag vroeg, zodat ik ’s middags op tijd klaar ben. Via de koffieautomaat loop ik naar de vleugel waar onze afdeling zit. Vandaag zit ik in de ochtend aan de telefoon. In ons team heb je twee keer per week telefoondienst. Ik vind contact met klanten een van de leukste dingen van mijn werk. Ik haal er vooral voldoening uit als ik hoor dat ze blij met ons zijn. Bijvoorbeeld omdat ze dankzij een lening van SVn hun huis konden verduurzamen.”
12.14 uur
“Tijdens de lunchpauze loop ik buiten een rondje met de collega’s die vandaag ook op kantoor werken. Niet iedereen is er, want je kunt ook vanuit huis aan de slag. Ons team is hecht en staat altijd voor elkaar klaar. Geen vraag is te veel. Je krijgt altijd geduldig een antwoord. Mijn collega’s zijn gedreven mensen. Iedereen vindt de kwaliteit van het werk belangrijk en stelt het belang van de klant voorop. En we hebben lol met elkaar, dat draagt ook bij aan het werkplezier.”
“SVn investeert veel in werknemers en draagt actief bij aan persoonlijke ontwikkeling”
Dimphy Hendriks
12.47 uur
“Terug op kantoor heb ik een afspraak met mijn manager. We gaan het hebben over een verbeteridee dat bij mij binnenkwam vanuit mijn teamrol ‘continu verbeteren’. Een teamrol doe je naast je dagelijkse werkzaamheden. Het maakt voor mij het werk uitdagender en afwisselender. Het idee dat binnenkwam, is van een collega die voorstelt om een van onze processen in te korten. Ik heb dat idee uitgewerkt en bespreek dat nu met mijn manager.”
14.03 uur
“Na de afspraak beantwoord ik nog wat mails van klanten en behandel een paar aflosverzoeken. In het rooster bekijk ik waar ik morgen op ingedeeld sta. We werken met verschillende pakketten van werkzaamheden die je gedurende de week afwisselend doet. Ik ga morgen aan de slag met declaraties uitbetalen en eventuele spoedverzoeken voor aflossingen. Spoedverzoeken zijn altijd uitdagend. Je werkt daarvoor samen met andere afdelingen die betalingen moeten accorderen. Het is fijn als we het door samen te werken mogelijk kunnen maken voor de klant.”
16.10 uur
“Omdat ik vroeg ben begonnen, ben ik op tijd klaar. Wanneer ik de deur van het kantoor achter me dichttrek, kijk ik terug op een productieve en veelzijdige dag. Toen ik hier een jaar geleden binnenkwam, had ik niet gedacht het werk zo leuk te vinden. Ik had een achtergrond in de zorg- en culturele sector. Via SVn haalde ik mijn Wft Basis. Dat is een korte opleiding om in de financiële sector te werken en die je klassikaal of online kunt volgen. Aanvullend volg ik nu Wft Hypothecair Krediet. SVn investeert veel in werknemers en draagt actief bij aan persoonlijke ontwikkeling. Zo krijg ik ondersteuning bij mijn zoektocht in wat ik nog wil doen en welke opleidingsmogelijkheden daarbij passen. Dat maakt SVn voor mij een fijne werkgever.”