Subsidie
Rotterdam
Financiële steun van jouw lokale overheid met het doel om bepaalde maatregelen te treffen.
- Jouw subsidie direct beschikbaar
- Uitbetaling door middel van declaraties
- Financiële steun zonder kosten of terugbetaling
Kom je in aanmerking voor deze subsidie?
De gemeente of provincie stelt vast of je voldoet aan de voorwaarden. Gemeenten en provincies stemmen deze voorwaarden af op hun eigen beleid. De voorwaarden kunnen dus verschillen per gemeente en/of provincie.
Voorwaarden van deze regeling
- Minimum bedrag € 2.500,-
- Maximum bedrag € 500.000,-
Voorwaarden SVn
Subsidie is een financiële steun van jouw lokale overheid met het doel om bepaalde maatregelen te treffen. De gemeente of provincie bepaalt of je in aanmerking komt voor een subsidie. De hoogte van de subsidie hangt af van de te nemen maatregelen en of je voldoet aan de criteria van jouw gemeente of provincie. Als je in aanmerking komt voor subsidie ontvang je een toekenning subsidieverlening van de gemeente of provincie. De gemeente of provincie stuurt SVn een kopie van de subsidieverlening.
De subsidie wordt niet rechtstreeks aan je uitbetaald. Om te waarborgen dat de te treffen maatregelen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd, wordt de subsidie op basis van declaraties in delen uitbetaald. Je ontvangt van SVn formulieren waarmee je de rekeningen van de bedrijven die voor je aan de slag gaan declareert. Wij betalen rechtstreeks aan de betreffende bedrijven uit, maar betalen nooit meer uit dan de toegekende subsidie. Je krijgt geen rentevergoeding over de subsidie.
SVn zal de subsidie administratief afhandelen voor jouw gemeente of provincie.
Kosten
- Geen kosten
Vragen?
Heb je vragen over de uitbetaling van de subsidie, dan kun je contact opnemen met SVn. Voor vragen over het aanvragen, specifieke voorwaarden van de verordening kun je contact opnemen met de gemeente/provincie: Bouw en Woningtoezicht (BWT) .
"Volgend jaar hopen we zelfvoorzienend te zijn."
Andries en Henrietta
Veelgestelde vragen
- Ik ga verhuizen, hoe geef ik dit door?
-
Als je verhuist, geef je de nieuwe adresgegevens door via het contactformulier 'Adreswijziging'.
- We hebben een gezamenlijke SVn-lening, maar gaan uit elkaar. Wat moeten we doen?
-
Ook al ga je uit elkaar, je blijft nog allebei verantwoordelijk (‘aansprakelijk’ noemen we dat) voor jullie lening. Wil je dat de aansprakelijkheid overgaat op één persoon in plaats van op jullie beiden, vraag dan samen ontslag aan uit de hoofdelijke aansprakelijkheid. Hiervoor doen we een kredietbeoordeling om te kijken of diegene alleen de lening kan dragen. Bij ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid toetst SVn of de lasten voor de partner die de lening op zijn of haar naam wil laten zetten betaalbaar en verantwoord zijn. Voor deze beoordeling brengen wij € 250 in rekening. Deze kosten zijn mogelijk fiscaal aftrekbaar.
Aan de hand van de beoordeling bepaalt SVn of ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid van één of meer schuldenaren mogelijk is. Als er een betalingsachterstand op de lening is, wordt het verzoek tot ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid niet in behandeling genomen. Voldoe dan eerst de betalingsachterstand of neem contact op om dit te bespreken.
Je kunt een verzoek tot ontslag van hoofdelijke aansprakelijkheid indienen door een mail te sturen naar leningenbeheer@svn.nl. In het onderwerp van de mail vermeld je het kenmerk / het nummer van je lening. In de mail geef je aan welke leningnemer er van hoofdelijke aansprakelijkheid moet worden ontslagen.
- Hoe lang duurt het voordat ik reactie krijg op mijn verzoek tot ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid?
-
Pas als alle benodigde gegevens aanwezig zijn, is het mogelijk definitief uitsluitsel te geven. SVn streeft ernaar om je binnen vijf werkdagen, na ontvangst van alle benodigde documenten (inclusief betaling), op de hoogte te stellen van de uitkomst. Bij akkoord voor het hoofdelijk ontslag sturen wij de benodigde akten rechtstreeks naar het betrokken notariaat (indien van toepassing). Zodra wij de akten, door beide schuldenaren getekend, retour krijgen, is het ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid definitief.
Let op, indien er sprake is van een Duurzaamheidslening of Stimuleringslening zal er na positieve beoordeling toestemming worden gevraagd bij de gemeente of provincie. Je hoeft hier niets voor te doen. Bij akkoord voor het hoofdelijk ontslag sturen wij de benodigde akten rechtstreeks naar de cliënten toe voor ondertekening. Zodra SVn de door beide schuldenaren ondertekende akten retour heeft ontvangen, is het ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid definitief.
- Wat moet er geregeld worden bij overlijden van een persoon die een lopende lening heeft?
-
Als iemand is overleden en diegene heeft een lening bij ons, meld dit dan zo snel mogelijk. Je kunt dit per e-mail of per telefoon doen. Bij het doorgeven van een overlijden, willen we je vragen om de volgende stukken mee te sturen: een kopie van de akte van overlijden en een kopie van de verklaring van erfrecht. De stukken kun je sturen naar leningenbeheer@svn.nl onder vermelding van het leningnummer. Na ontvangst van de stukken nemen wij contact met je op. We bespreken met jou, of met andere nabestaanden, wat de mogelijkheden zijn.
- Kunnen mijn mede-aanvrager en ik beide een account aanmaken voor onze lening?
-
Heb je een hypothecaire lening?
Bij verkoop van de woning zul je de lening volledig moeten aflossen. Je kunt de lening niet meenemen naar een volgende woning. Op het moment dat de woning bij de notaris passeert, zal de hypothecaire lening volledig afgelost worden. Voor het aflossen worden geen kosten in rekening gebracht.Heb je een persoonlijke lening?
Dan hoeft de lening bij verkoop van de woning niet afgelost te worden. Je kunt ervoor kiezen om de lening door te laten lopen of om de lening toch af te lossen. De persoonlijke lening kan niet worden overgedragen aan de koper van je woning. Geef je adres aan ons door via het contactformulier.
Contact opnemen
Heb je een vraag of opmerking? Wij helpen je graag.